
Dla uczniów koniec roku oznacza zakończenie pracy, podsumowanie jej wyników i na reszcie zasłużony odpoczynek. Towarzyszy im w tym okresie wiele emocji – dla jednych to uczucia przyjemne – oczekiwanie (na odpoczynek, wyjazd), duma z osiągniętych wyników i sukcesów, radość z wyróżnień i nagród, dla innych – rozczarowanie, przykrość z powodu braku możliwości korzystania z wakacyjnych wyjazdów, rozżalenie, wstyd, frustracja związana ze słabymi osiągnięciami w nauce lub ich negatywnym przyjęciem przez rodziców i rówieśników. Warto wspomnieć o tym aby na końcu roku szkolnego wychowawcy i pedagodzy potrafili w każdym z uczniów znaleźć coś, za co warto mu podziękować, co warto podkreślić, wyróżnić. Takie poszukiwanie dobrych stron u podopiecznych jest również dla wychowawcy okazją do ujrzenia w innym świetle uczniów „kulejących” z nauką, sprawiających czasem problemy wychowawcze. Poszukiwanie powodu do wyróżnienia zmusza do innego, niestereotypowego ujrzenia każdego z uczniów i jest dobrym dopełnieniem pracy wychowawczej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie