
Marketing internetowy to obecnie najlepszy sposób reklamowania firmy niezależnie, czy sprzedaje ona produkty, czy usługi. Popularność witryny, czyli jej obecność w tak zwanym TOP 10 wyszukiwań Google, zależy od jej umiejętnego pozycjonowania.
Profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie pozwala na wykreowanie pozytywnego wizerunku danej marki, zwiększenia jej rozpoznawalności i wyróżnienia na tle konkurentów.
Jakie korzyści płyną z pozycjonowania strony?
Dobrze zaplanowana i efektywnie wprowadzana w życie strategia marketingowa daje stopniowe i długofalowe rezultaty, na które warto jest poczekać. Do najważniejszych korzyści płynących z pozycjonowania strony należy:
zwiększenia zaufania do firmy,
poznanie zainteresowań i preferencji klientów,
budowanie świadomości marki,
zwiększenie ruchu na stronie.
Pozycjonowanie sprawia, że dana witryna jest wyświetlana wyżej niż inne w wynikach wyszukiwania pod tymi samymi słowami kluczowymi. Oznacza to, że użytkownicy częściej odwiedzą promowaną stronę, a co za tym idzie wygenerują większy ruch i konwersje.
Zwiększenie liczby gości odbywa się jednak nie tylko poprzez wyszukiwarkę, ale również przez odniesienia z innych serwisów zewnętrznych. Duża liczba odwiedzających przekłada się w mniejszym lub większym stopniu na podniesienie ilości sprzedanych towarów, a tym samym zysku. Nie jest to jednak jedyna korzyść, bowiem zadowoleni klienci często wracają do sklepu, a także dzielą się opinią, recenzują i polecają artykuły innym użytkownikom, stale powiększając grono potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie buduje zaufanie do marki, co również wpływa korzystnie na przewagę firmy nad konkurencją. Odpowiednio wprowadzona w życie strategia pozwala dotrzeć zarówno do użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają, jak i do tych, którzy jeszcze nie są pewni, co wybrać. Co więcej, oparcie promocji na tak zwanym content marketingu sprawia, że klienci uznają stronę i zawarte na niej treści za pożyteczne, a samą reklamę traktują, jako odpowiedź na potrzeby i oczekiwania, a nie rodzaj manipulacji.
Pozycjonowanie pozwala dotrzeć do realnie potencjalnego klienta
Większość tradycyjnych reklam jest skierowana do wszystkich, niezależnie od lokalizacji, potrzeb, grup wiekowych czy zainteresowań. Taki marketing to właściwie strata pieniędzy. Dzięki właściwemu pozycjonowaniu mamy możliwość dedykowania treści reklamowych do użytkowników w konkretnej lokalizacji, co może być wskazane, gdy biznes nie jest rozbudowaną przestrzennie siecią lub nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej. Co więcej, korzystanie ze specjalnych narzędzi pozwala na zebranie informacji o wyszukiwaniach prowadzonych przez internautów, dzięki czemu firma może skierować swoją ofertę do potencjalnych klientów, którzy są naprawdę zainteresowani danym typem produktów. Wyświetlenie im reklamy artykułu, który spełnia ich potrzeby to praktycznie gwarancja sfinalizowania transakcji.
Poza korzyściami dla rozwoju firmy, budowania jej dobrego wizerunku, obszernej bazy klientów i zwiększenia zysków ze sprzedaży, pozycjonowanie to także bardzo ekonomiczna forma reklamy. Co więcej, współczynnik ROI, czyli Return On Investment pozycjonowania, jest znacznie lepszy niż w przypadku innych form marketingu. Oznacza to, że zwrot z inwestycji w tę formę reklamy jest wyższy niż w przypadku innych metod promowania. Ponadto, jego efekty są mierzalne i długotrwałe, a także można je stale kontrolować.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie