
W ramach inwestycji prowadzonych w Rembertowie powstać ma wiadukt na ulicy Chełmżyńskiej. Inwestycja została oficjalnie rozpoczęta w 2020 r. jednak jej realizacja może skomplikować panująca w Polsce sytuacja epidemiologiczna.
Budowa wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Chełmżyńskiej jest jedną z kluczowych inwestycji w tej kadencji – mówi burmistrz Rembertowa Agnieszka Kądeja.
Postępowanie związane z rozpoczęciem budowy ujrzało świat w dniu 31 marca 2020 r. kiedy do Prezydenta m. st. Warszawy trafił wniosek o wydanie decyzji rozpoczynającej realizację inwestycji polegającej na budowie drogi powiatowej ul. Nowochełmżyńskiej w Warszawie.
Budowa wiaduktu - Rembertów Chełmżyńska
Inwestycja miała dokładnie obejmować zadanie pt. „Budowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Chełmżyńskiej w Warszawie wraz z budową układu drogowego w dzielnicy Rembertów i jednoczesną likwidacją przejazdu kolejowego (km 9,420 linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia - Terespol) w poziomie szyn.
Portal mieszkaniec.pl informuje o pytaniach jakie nasuwają się w związku z inwestycją:
Pytań mamy wiele – mówi mieszkający „przy torach” Wojciech Jankowski, osoba bezpośrednio zainteresowana przebiegiem inwestycji. – Chociażby o to, czy nadal jest aktualna koncepcja budowy ul. Nowochełmżyńskiej? Dlaczego zmienia się ślad, którym miał być poprowadzony wiadukt? Czy Chłopickiego będzie tzw. ulicą zamkniętą czy otwartą?
W ramach postępowania administracyjnego przeprowadzona została ocena oddziaływania realizowanej inwestycji na środowisko naturalne.
Raport dotyczący skutków oddziaływania na środowisko, opracowany w toku realizacji prac projektowych, nie wykazał konieczności budowy dodatkowych, wnioskowanych przez PKP PLK S.A. ekranów akustycznych wzdłuż linii kolejowej nr 2. Budowa ekranów wzdłuż linii kolejowych nie stała się częścią realizowanej inwestycji.
W uzgodnieniu z PKP PLK S.A. w projekcie budowlanym wykazano jedynie rezerwę terenową dla ustawienia, w przyszłości ekranów akustycznych przez inwestora.
Harmonogram inwestycji
Przewidywany termin zakończenia prac projektowych, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej to 1 kwartał 2021 r.
Zaś zakończenie postępowania wyłaniającego podmiot realizujący inwestycje -II kwartał 2021 r. Roboty budowlane mają zakończyć się w -II kwartale 2023 r.
Przetarg na wyłonienie wykonawcy robót zostanie ogłoszony po opracowaniu dokumentacji projektowej, oraz po podpisaniu pomiędzy m. st. Warszawą a PKP PLK S.A. umowy regulującej kwestię finansowania robót budowlanych.
Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa m. st. Warszawy rezerwuje środki finansowe na realizację inwestycji w kwocie 20.382.309,00 zł z podziałem na lata:
Proces uzgadniania dokumentacji projektowej oraz materiałów do złożenia wniosku o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej się przedłuża. W związku z tym w maju 2020 r. ZMID wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie korekty do WPF w zakresie aktualizacji harmonogramu wydatkowania środków oraz przesunięcia części środków finansowych na 2022 r. oraz 2023 r.
W chwili obecnej nie posiadamy wiedzy o wpływie sytuacji epidemiologicznej związanej z wirusem SARS-CoV-2 na możliwość realizacji inwestycji.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Fot. ZMID
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Cisza i nic się nie dzieje w tym rejonie, nadal sie nie dogadali w sposobie finansowania ?????? WTF
Cisza i nic się nie dzieje w tym rejonie, nadal sie nie dogadali w sposobie finansowania ?????? WTF
Any News ???
Wszystko podpisane i cisza....a inflacja zjada kasę jaka jest przeznaczona na budowę wiaduktu.